čtvrtek 23. června 2011

Paraziti morčat

svrab

Pořídíme-li si morče, musíme dobře zkontrolovat, zda má vyčistěné uši. Přesto, že se tato nemoc vyskytuje spíše u králiků, doporučujeme zvýšenou opatrnost. Svrab v uchu je způsoben ušním roztočem.


kokcidióza


Kokcidióza je nakažení parazity, mikroskopickými organismy kokcidiemi, které ničí stěny a sliznice střev. Mimo tělíčko morčete mohou přežívat tak, že se obklopí schránkou zvanou cysta, kterou opustí

Chirodiscoides caviae


Jedná se o velmi malého roztoče podlouhlého tvaru bílé barvy, který se v kožíšku jeví jako jemný posyp moukou...

1 komentář:

  1. Ako zistiť, či moje morča má pasomnicu? Dá sa to nejak predvídať alebo...?
    Moje morča, moje prvé, my po týždni zakúpenia zomrelo na pásomnicu ;( Bol hrozne drobný, možno aj apatický - to neviem, pretože Timmy si stále zvykal. Ale to, že bol taký malý, mohol mať aj v génoch - je možné, že jeho matka bola tiež taká...
    A ako dlho sa vyvíja v tele morčaťa pásomnica? Mesiac, dva? A môže dostať morča pásomnicu, aj keby som krájala na doske, na ktorej sa krája mäso, alebo ako ju dostane?
    Hľadala som odpovede na tieto otázky na internete, ale nenašla som...

    OdpovědětVymazat

Děkujeme vám za komentář.